.hingus dan haid.

Aku duduk ternganga depan komputer. Mata gua yang kecil tidak terbeliak melihat monitor. Tepi gua ada 3 'roll' tisu yang separuh diguna. Gua tahu, gua memang membazir. Satu roll belum habis tangan gua dah gatal ambil lagi satu.

Tapi gua terpaksa. Hingus gua tak dengar kata. Separuh jalan ke tandas pun dia meleleh keluar, jadi apa lagi... gua angkut saja tisu di mana pun.

Sekarang gua terpikir. Kalau perempuan datang haid, rasanya ada sikit macam datang hingus. Meleleh, melekit, kadang kala tebal, kadang kala air. Cuma bezanya satu merah, satu hijau.

Sekarang gua sudah sumbat 'tampon' dalam hidung.

Apa, boleh serap air kan? Berkesan kan?
Gelak kat gua? Ada aku kesah?!

Comments

budakbarublaja said…
saya bagi b+ je utk karangan awak...ayat dah ok cuma isi je agak gross...eeeeeeeeeeuuuuuu...
jimmy.ang said…
lol. timo kasih!

Popular Posts