.rindu JB.

sudah pukul 6.45. kami berempat bergegas ke pasar ramadhan TAT. tempat ini walaupun tidak besar tapi ada banyak pilihan juga.

sudah banyak tahun kami tidak ke pasar ramadhan. takut orang kata,
"orang berpuasa nak beli makanan, budak budak ini pun datang kacau jugak"

banyak sungguh pilihan di sini. tetapi aku masih ingat suasana di taman universiti, Johor. pilihan sana lagi best. tapi apa nak buat, terpaksa aku berpuas dengan benda ala kadar di sini.

kami berjalan sampai berpisah sebab pilihan kami berbeza, dari laksa ke kebab, semua kami nak cilok. kalau boleh, satu pasar tu kami bawa balik rumah makan.

sampai di akhir jalan. aku ngan JollyYeap terjumpa gerai otak-otak JB. Aturannya panjang, tapi kami tak kisah. Kami pesan jugak, walaupun menunggu setengah jam pun kami oright.

sambil menunggu, kami duduk mengenang kehidupan di JB. walaupun masa di JB kami bosan, diingatkan balik, banyak benda yang telah kami lalui di sana. dan banyak lagi benda yang kami rindukan di sana.

rindu kat nasi lemak dan keropok lekor depan balai polis tmn uni. rindu kat gerai yang jual roti "I love You". rindu kat Gerai beraneka dekat padang menara jam di JB (ikan bakar best). rindu kat restoran atas pokok. rindu kat rumah-rumah Pulai yang semuanya nampak semacam. juga rindu kat Jusco Tmn Uni.

tanpa disangka, kami dua anak lelaki macho ini nostalgic magic juga.

Comments

Popular Posts